Escrocherie sinistră, marca Telekom! Persoanele decedate, facturate timp de o lună pentru servicii de telefonie pe lumea cealaltă

0
482

Abuz incalificabil al companiei Telekom! Angajații companiei continuă să ia bani și de pe vii și de pe morți, prin practici comerciale incorecte și ilegale. Urmașii ieșenilor decedați sunt obligați de angajații companiei să mai achite încă 30 de zile serviciile contractate de defunct, în ciuda dovezilor justificative depuse. Practic, persoana decedată este facturată încă o lună de zile după deces, pe lumea cealaltă, sarcina plății acestei facturi revenind, în mod abuziv, familiei. Mai mult, serviciile prestate de Telekom nu sunt acoperite cu contracte de prestări servicii, ci doar printr-un accept telefonic înregistrat.

Clienții companiei Telekom sunt jecmăniți de sume de bani care nu au nicio justificare în contabilitatea acestui operator de telefonie. Politica companiei este făcută în așa fel încât clientul nu are cunoștință de termene sau de drepturile pe care le are, implicit de perioada de reziliere a unui contract. Recent, un ieșean  a apelat la angajații companiei pentru a rezilia un contract încheiat pe numele defunctei sale soții, iar omul s-a crucit de aberațiile cu care a fost întâmpinat de angajații Telekom de la magazinul de pe b-dul Ștefan ce Mare, din centrul Iașului.

Am solicitat angajatelor să anuleze contractul soției și implicit să anuleze numărul de telefon alocat soției care a decedat în urmă cu o săptămână. Fata de la ghișeu mi-a spus să nu poate să închidă numărul decât peste 30 de zile după ce cererea va fi acceptată, urmând practic să mai achit serviciile de telefonie pentru soție și pe parcursul lunii septembrie. Le-am prezentat certificatul de deces, ca act doveditor al faptului că nu mai are cine să vorbească la acel telefon, care într-o astfel de situație de forță majoră ar fi fost normal să fie anulat de drept în chiar ziua solicitării, dar m-am lovit de un refuz categoric, că cică așa e politica firmei. Mă întreb, dacă nu veneam să fac cerere de închidere, până unde s-ar fi dus acest contract și în spatele cui ar fi aruncată plata acestui serviciu?”, ne-a declarat  ieșeanul Francisc Robu.

Nu există contracte și nici termene, ci doar perioade abuzive de facturare

Potrivit ieșeanului nostru, la ieșirea din punctul de lucru al Telekom, acestuia i-a fost înmânată doar cererea de întrerupere a serviciului pentru numărul de telefon alocat soției, cerere care ar urma să fie operată peste o lună de zile, nu și noul contract.

Contracte nu am încheiat cu ei niciodată. Țin minte că soției i-a fost confirmată telefonic solicitarea de abonament telefonic, după care au mai revenit tot telefonic pentru prelungirea perioadei, cu toate că nu există stipulată nicăieri vreo perioadă de prestare a serviciului de telefonie mobilă, cum nu există nici contracte încheiate cu Telekom, cu atât mai mult fiind nejustificată această perioadă de 30 de zile de plată până vor catadicsi ei să închidă abonamentul”, a precizat Francisc Robu.

Nu este prima oară când compania Telekom își înșeală proprii consumatori. ANPC a aplicat nenumărate contravenții în ultimii ani pentru practici înșelătoare în ofertele de telefonie mobilă și internet, pentru încălcarea RGPD (Regulamentul General privind Protecția Datelor), pentru facturi emise greșit, pentru abuz de poziție dominantă pe piața de telefonie mobilă sau chiar pentru lucrări de construcție fără autorizații, cum s-a întâmplat în urmă cu 3 ani la Valea Lupului. Se pare, însă, că amenzile sunt prea mici sau controalele prea puține, pentru a stopa aceste practici ilegale care afectează mii de ieșeni.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments