FOTO. Un oraș plutitor futuristic ar putea deveni realitate în China

0
71

 

 

Compania de arhitectură ce are sedii în Marea Britanie și în China, AT Design Office, a fost angajată de constructorul chinez China Transport Investment Co.(CCCC) pentru a proiecta o insulă plutitoare pe o suprafață de 6,4 kilometri pătrați, scrie site-ul dedicat proiectelor de arhitectură Dezeen.
 

„O parte din proiect va fi un pod un subacvatic, care va fi înconjurat de o cutie de 150 de metri lungime făcută din prefabricate. Această carcasă va fi proiectată lână insulă și va fi lăsată să plutească înainte de a fi conectată”, a explicat arhitectul Slavomir Siska.

 

 

 

Echipa de arhitecți a propus ca proiectul, denumit Orașul Plutitor, să fie construit din module hexagonale ce vor alcătui infrastructura necesară orașul subacvatic- de la rețeaua de transport cu iahturi și submarine, până la hotel și la centrul de distracții.

Spațiile verzi pentru relaxare vor fi amplasate atât deasupra apei, cât și sub apă. În cadrul proiectului vor putea fi realizate ferme, incubatoare sau zone pentru colectarea gunoiul.

 

 

 

„Proiectul va oferi oportunitatea de a dezvolta un nou tip de zonă rezidențială, cu facilități culturale și comerciale, și care va promova emisiile zero de dioxid de carbon, eficiența energetică și folosirea resurselor proprii „, a afirmat Siska.

Siska a mai spus că acest proiect este acum analizat de constructorul chinez CCCC si că este posibil ca anul viitor să testeze la scară mică acest proiect ambițios.

 

 

 

Conform planurilor AT Design Office, construcția de bază este un bloc prefabricat cu o lungime de 150 de metri și cu o lățime de 30 de metri. Pe plan această bază arată precum un triunghi echilateral sau ca un pentagon .Celelate prefabricate vor putea fi suprapuse vertical. Modulele vor fi realizate în fabrică și vor fi transportate pe apă până la locul construcției.

 

 

 

Orașul plutitor va avea și o rețea de transport internă și externă, astfel încât proiectul să păstreze legătura cu lumea exterioară. Un vas mare va servi ca stație de andocare pentru navele de dimensiuni mari, iar un iacht va servi ca stație de andocare pentru vasele mai mici precum cele private.Submarinele și vehiculele electrice vor reprezenta principalele mijloace de transport de pe insulă, astfel ferind acest loc de poluarea sau de traficul provocat de automobile.Transportul se va realiza pe canalele de apă.

 

 

 

(Sursa: capital.ro)

 

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments