Clujul semnează contractul de lucrări pentru metrou, Iașul rămâne captiv SF-urilor

0
227

Contractul pentru magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca, prima linie din afara Bucureștiului, va fi semnat joi de către primăria condusă de Emil Boc. Metroul din Cluj ar urma să aibă 21 de stații, costă în total 9 miliarde lei pentru o magistrală „la cheie”. Din această sumă circa 1,5 miliarde lei sunt fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani, cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție. Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada, scrie HotNews.ro.Situația de la Cluj contrastează puternic cu cea de la Iași: ideea unui tren metropolitan este vehiculată doar în context electoral, fără un demers real și serios din partea Primăriei Iași și al Consiliului Județean Iași să urnească un astfel de proiect, deși finanțare există.Mai mult, la Iași nici măcar un drum de 8 km nu poate fi construit, drum care ar fluidiza, cel puțin teoretic, traficul de pe Europeană: de peste 2 ani este blocat proiectul privind construirea drumului Uricani – Dacia, proiect despre care, în campania electorală din 2020, Costel Alexe, șeful CJ Iași, spunea că va fi gata „într-o lună”, iar licitația de lucrări urma să fie lansată până la finalul aceluiași an. În schimb, suntem în mai 2023, și nici până în ziua de astăzi nu a fost aprobată documentația tehnică pentru un drum de 8 km.Potrivit HotNews.ro, contractul pentru metroul din Cluj-Napoca este unul pentru un proiect „la cheie”, adică include toate lucrările necesare punerii în funcțiune a magistralei: structuri, tuneluri, finisaje, instalații și automatizare.

În ultimii 10 ani, la Iași, nu a fost implementat nici un proiect major de investiții. În schimb, au fost făcute tot felul de studii de fezabilitate (SF), au fost prezentate machete, apoi au fost reactualizate studii de fezabilitate și s-au prezentat noi machete

5 1 vote
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments