Subiectele abordate au vizat examenele naționale, evaluarea națională, bacalaureatul cu toate schimbările, începând cu cele de la evaluarea națională.
Spunem noi schimbări în bine, în beneficiul elevilor, dar și despre dificultățile manifestate din cauza crizei sanitare. Am vorbit și despre anti-bullying, astfel încât, la 30 septembrie, să avem constituite aceste echipe anti-bullying în toate școlile. Vor face parte directorii, trei profesori cu competențe specifice, reprezentații elevilor, ai părinților, autoritățile locale și profesorii consilieri. Avem nevoie de constituirea cât mai eficientă a acestor echipe anti-bulliyng, a transmis ministrul Sorin Cîmpeanu.
Am vorbit și despre Planul Național de Redresare și Reziliență. Ultimul subiect a fost cel al concursurilor pentru examenele de director la nivel național. Acest procent este în dezbatere publică. Am primit mai multe propuneri și am încercat să identificăm numitorul comun. Luăm în considerare ideea, pe care o vom prezenta luni, aceea de demarare a concursurilor pentru posturile de director prin proba scrisă. Nu pe 26 iulie, ci imediat după începerea anului școlar 2021-2022, după 13 septembrie.
Probele de interviu s-ar putea susține până în decembrie, pentru a avea numirile făcute cu începere din semestrul doi, din 10 ianuarie. Acesta este un avantaj de a comasa toate etapele în anul şcolar 2021-2022 și să începem semestrul doi cu directori numiți pe competență. Există și o serie de argumente pentru a organiza concursul mai grabnic, în iunie. Printre avantaje ar fi putut fi că atunci când avem de numit interimari să ne orientăm către cei cu note peste 7. Mai sunt și alte argumente, dar Ministerul Educației este deschis la ele, atunci când vin propuneri din mai multe părţi.
A doua problemă discutată a fost cea a ponderii între examenul scris și interviuri. În proiectul de metodologie avem pondere 40% examen scris și 60% interviu. Luăm în considerare și vom discuta la Ministerul Educației și 50% -50%.