Compania Aumovio fostul Continental Automotive concediază aproape 300 de angajați la Iași

0
12

Aumovio, o companie care s-a desprins din divizia auto a Continental şi care numără acum aproximativ 13.000 de angajaţi în România a anunţat că va desfiinţa 641 de locuri de muncă în ţară. Potrivit Economica, reducerile vor fi operate etapizat până la finalul anului 2026, şi vizează centrele Aumovio din trei oraşe: 288 de posturi la Iaşi, 236 la Timişoara şi 117 la Sibiu.

În comunicarea oficială, conducerea Aumovio justifică măsura ca parte dintr-un plan global de optimizare: compania vrea să îşi concentreze investiţiile pe tehnologii de vârf, în special în cercetare & dezvoltare (R&D), mobilitate autonomă, sisteme electronice, reţele, senzori, head-up display-uri, soluţii digitale pentru mobilitate şi siguranţă — domenii pe care le consideră strategice pentru viitor.

Contextul deciziei este relevant pentru întreaga industrie auto: piaţa auto europeană, dar și globală, traversează o perioadă dificilă. Schimbările tehnologice accelerate (electromobilitate, digitalizare, senzori, vehicule autonome), scăderea cererii, presiunile economice şi recesiunea potenţială forţează furnizorii să îşi recalibreze operaţiunile. Astfel de tăieri de personal nu sunt izolate: în ultimii ani şi alte firme importante din sector au redus forţa de muncă.

Impactul social al deciziei este semnificativ. Disponibilizarea a 288 de oameni la Iaşi, un oraş în care piaţa muncii din IT şi industria auto reprezintă o oportunitate importantă riscă să afecteze veniturile a sute de familii şi stabilitatea economică locală. În plus, comunităţile din Timişoara şi Sibiu vor resimţi la rândul lor această reducere de personal, ceea ce subliniază fragilitatea lanţurilor de producţie auto în România în faţa turbulenţelor globale.

Pe termen mediu, Aumovio îşi propune restructurarea activităţilor, cu accent pe R&D şi tehnologii noi — dar succesul acestei transformări depinde de capacitatea firmei de a găsi repede alternative de angajare sau reorientare profesională pentru cei concediaţi, precum şi de evoluţia pieţei auto globale.Decizia transmite un semnal de alarmă: industria auto din România, deşi a atras investiţii importante în ultimele decenii, nu este imună la crizele globale, iar angajaţii, chiar specialişti IT sau ingineri sunt vulnerabili la ezitările economice. Pentru Iaşi, restructurările de acest tip pot accentua probleme deja existente: dependenţa de firme străine, mobilitatea forţei de muncă, insecuritatea locurilor de muncă.

0 0 votes
Article Rating

Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments