Continuă restructurările în industria automotive în România: Concedieri la fabrica Bosch din Cluj

0
14
Fabrica Bosch din Cluj, care face parte din divizia Mobility Electronics, renunță la 170 de poziții până la sfârșitul lunii decembrie 2025, au anunțat reprezentanții companiei germane. În Cluj, Bosch are în prezent aproximativ 3300 de angajați la unitatea sa de producție. Fabrica produce unități electronice de control pentru asistența la condus, siguranța traficului și confort, precum și pentru îmbunătățirea experienței de condus. Vestea vine la doar câteva zile după ce și grupul ZF a confirmat restrângere activității din România, conform Economedia. Reprezentanții Bosch au confirmat pentru Economedia această informație și au transmis o serie de explicații de context. “Dezvoltarea afacerii Bosch este îngreunată de o economie globală slăbită și de o piață auto stagnantă. Având în vedere evoluția pieței, ne așteptăm în continuare la o scădere a producției de vehicule și la intensificarea semnificativă a concurenței. Bosch a lucrat continuu la ajustări structurale și de portofoliu pentru a-și asigura competitivitatea și viabilitatea viitoare. În acest scop, revizuim continuu structura activităților noastre pentru a reduce costurile oriunde este posibil – fie în structuri, portofoliu sau personal, iar acest lucru se aplică la nivel mondial”, au transmis reprezentanții Bosch. “Piața de electronice auto este puternic influențată de preț, în special pentru unitățile electronice de control (ECU) și datorită apariției noilor furnizori de pe piață. În plus, lanțul valoric se schimbă. Astăzi, producătorii de vehicule preferă să-și definească singuri arhitecturile electrice/electronice (E/E) și să solicite producerea hardware-ului la costuri foarte eficiente de către producători contractuali din afara industriei. Acest lucru creează provocări economice majore pentru furnizorii de sisteme precum Bosch, care anterior au integrat dezvoltarea și producția de ECU pentru producătorii de vehicule. Divizia Bosch Mobility Electronics trebuie să se adapteze la schimbările structurale în dezvoltarea și producția de ECU și să se poziționeze competitiv”, se mai arată în răspunsul companiei.
“În acest context, fabrica Bosch din Cluj, care face parte din divizia Mobility Electronics, planifică o ajustare a 170 de poziții până la sfârșitul lunii decembrie 2025. Bosch se angajează la o comunicare transparentă și deschisă. Prin urmare, am implicat reprezentanții angajaților noștri din timp și ne-am informat mai întâi angajații noștri despre această decizie. Scopul nostru este de a face restructurările cât mai acceptabile din punct de vedere social, implementând măsuri, inclusiv pachete compensatorii, conform contractului colectiv de muncă în vigoare”, susțin reprezentanții companiei.
În Cluj, Bosch are în prezent aproximativ 3300 de angajați la unitatea sa de producție. Fabrica a fost înființată în 2013 și produce unități electronice de control pentru asistența la condus, siguranța traficului și confort, precum și pentru îmbunătățirea experienței de condus.

Scădere de angajați în 2024

Gigantul german Bosch, cu o prezență puternică în România, se confruntă cu dificultăți, pe o piață auto care trece printr-o perioadă turbulentă. Furnizorul german de tehnologii și servicii Bosch a încheiat anul fiscal 2024 cu vânzări consolidate  de 2,6 miliarde de lei (529,5 milioane de euro) în România, conform datelor recent anunțate, înregistrând o creștere de 2,6%, “în ciuda condițiilor dificile ale pieței”. Bosch a mai anunțat că a investit în 2024 aproximativ 246 de milioane de lei (50 de milioane de euro) în România, în principal pentru dezvoltarea fabricilor sale de la Cluj și Blaj, precum și în R&D. Numărul de angajați din cadrul Bosch în România a scăzut însă cu 1,9% față de anul precedent (mai puțin cu aproximativ 200 de angajați) și a ajuns, la 31 decembrie 2024, la 10.320.
0 0 votes
Article Rating

Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments