Modernizarea transportului feroviar din Romania intra intr-o noua etapa. Prima locomotiva electrica Traxx, din cele 16 unitati contractate de Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) la inceputul anului 2024, a parasit fabrica Alstom din Kassel, Germania, cu destinatia Romania, a anuntat compania franceza pe contul oficial de LinkedIn.
„Un nou capitol in transportul feroviar modern din Romania prinde contur! Prima locomotiva electrica Traxx destinata clientului nostru ARF a parasit unitatea de productie din Kassel, Germania, cu destinatia Romania. Locomotiva are in prezent un finisaj temporar albastru, urmand ca designul final sa fie aplicat dupa finalizarea testelor”, a precizat Alstom.
Contractul dintre ARF si Asocierea Alstom (Alstom Transport SA – lider, Alstom Transportation Germany GmbH – asociat) a fost semnat pe 29 ianuarie 2024 si prevede achizitia a 16 locomotive electrice noi, pe 4 osii, cu sisteme ERTMS.
Noile locomotive, produse in Germania, vor putea atinge viteze de pana la 200 km/h si vor avea o capacitate de tractiune de pana la 16 vagoane de calatori. Valoarea totala a contractului, care include si mentenanta pe 20 de ani, este de 767,51 milioane lei (fara TVA).
Traseele pe care vor circula noile locomotive electrice
- Dej – Brasov – Bucuresti – Constanta
- Timisoara – Arad – Brasov – Bucuresti – Constanta
- Timisoara – Cluj – Iasi
- Iasi / Suceava – Bucuresti – Constanta
Scopul proiectului este cresterea eficientei transportului feroviar, reducerea poluarii si scurtarea timpilor de calatorie.
Conform ARF, toate cele 16 locomotive Traxx vor intra in circulatie pana in 2026.