Primarul Mihai Chirica i-a răspuns deputatului Cosette Chichirău cu privire la „condițiile” impuse de USR-Plus pentru a vota bugetul

0
358

Stimată doamnă deputat Cosette Chichirău,

Pentru edificarea dumneavoastră și a colegilor consilieri locali USR-PLUS și din respect față de ieșeni, vă răspund tot aici, pe Facebook, în legătură cu “condițiile” impuse pentru a vota bugetul Municipiului Iași.

Să vedem ce spune Legea!

Dumneavoastră:

1. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de city manager.

Eu:

În prezent, după cum ar fi trebuit să știți, postul de city manager este liber! Legea (OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ) spune, la art. 244, alin. (3), referitor la atribuţiile, numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public, că:  numirea în funcţie a administratorului public se face prin dispoziţia primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean, după caz (…)”.

Tare sunt curios dacă consilierii de la cabinetul parlamentar i-ați luat prin concurs.:))

Dumneavoastra:

2. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de Arhitect Şef.

Eu:

Funcţia publică de arhitect şef al Municipiului Iași nu este vacantă, fiind ocupată prin concurs susţinut pe 28 mai 2019 la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

Începâd cu data de 6 aprilie 2021 titularul funcţiei publice de arhitect șef este detaşat la Primăria Miroslava pentru o perioadă de șase  luni. Pe perioada detaşării funcţia este exercitată cu caracter temporar de către arhitect Raluca Mocanu, conform prevederilor legii (art. 509 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ).

Când postul va fi vacant vom organiza un concurs pentru ocuparea lui.

Dumneavoastră:

3. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de Director Executiv al Direcţiei de Transformare Digitală şi Implementare Smart City.

Eu:

Procedura pentru ocuparea funcţiei publice de Director Executiv al Direcţiei de Transformare Digitală şi Implementare Smart City a fost deja iniţiată printr-un referat din 8 aprilie 2021, înştiinţarea privind organizarea concursului fiind transmisă Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în data de 26 aprilie 2021, urmând ca Agenția să publice organizarea concursului în data de 20 mai 2021 pe portalul Agenție şi pe site-ul Primăriei Municipiului Iași.

Cred că aveți un consilier care să vă ajute măcar cu acest lucru.

Dumneavoastră :

4. Acceptarea unui reprezentant din partea USR-PLUS în Comisia de recrutare pentru poziţiile mai sus menţionate, pentru a supraveghea corectitudinea concursurilor.

Eu:

Legea (HG nr. 611/2008) spune că:

ART. 26

   (1) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi după cum urmează:

   a) 4 membri sunt reprezentanţi ai autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului desemnaţi din cadrul acesteia sau/şi din cadrul autorităţii/instituţiei publice ierarhic superioare;

   b) un membru este reprezentant al Agenţiei  Funcționarilor Publici din România desemnat din cadrul acesteia sau, după caz, din cadrul instituţiei prefectului ori al consiliului judeţean, în condiţiile prevăzute la art. 618 alin. (6) şi (7) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

ART. 31

   (1) Pot fi desemnaţi ca membri în comisiile de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor funcţionarii publici definitivi. (…)

   (3) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere, cel puţin 2 dintre membrii comisiei de concurs, respectiv ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să fie funcţionari publici de conducere.

Așadar, legea spune că reprezentanții partidelor politice nu pot face parte din aceste comisii de concurs!

Ce bucurie ar fi pentru primarul Timișoarei ca să-și numească  PSD Timiș reprezentat in comisiile de concurs ale aparatului propriu !

Nu doriți să-l întrebați ?:))

Sau Banatul știe cum este cu legea!

Dumneavoastră:

5. Obligaţia de a transparentiza toate documentele de interes public (achiziţii, contracte, angajări şi personal, urbanism, buget).

Eu:

Asigurarea transparenţei decizionale la nivelul autorităţii publice locale este aplicată în concordanţă cu prevederile legii (nr. 52/2003):

ART. 7

   (1) În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administraţiei publice are obligaţia să publice un anunţ referitor la această acţiune în site-ul propriu, să-l afişeze la sediul propriu, într-un spaţiu accesibil publicului, şi să-l transmită către mass-media centrală sau locală, după caz. Autoritatea administraţiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii.

De asemenea, conform legii (nr. 544/2001):

ART. 3

Asigurarea de către autorităţile şi instituţiile publice a accesului la informaţiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul compartimentului pentru relaţii publice sau al persoanei desemnate în acest scop.

ART. 4

   (1) Pentru asigurarea accesului oricărei persoane la informaţiile de interes public autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a organiza compartimente specializate de informare şi relaţii publice sau de a desemna persoane cu atribuţii în acest domeniu.

   (2) Atribuţiile, organizarea şi funcţionarea compartimentelor de relaţii publice se stabilesc, pe baza dispoziţiilor prezentei legi, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a autorităţii sau instituţiei publice respective.

ART. 5

   (1) Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:

   a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;

   b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;

   c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;

   d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;

   e) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;

   f) programele şi strategiile proprii;

   g) lista cuprinzând documentele de interes public;

   h) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;

   i) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.

   (2) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde informaţiile prevăzute la alin. (1).

   (3) Autorităţile publice sunt obligate să dea din oficiu publicităţii un raport periodic de activitate, cel puţin anual, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a IIa.

   (4) Accesul la informaţiile prevăzute la alin. (1) se realizează prin:

   a) afişare la sediul autorităţii sau al instituţiei publice ori prin publicare în Monitorul Oficial al României sau în mijloacele de informare în masă, în publicaţii proprii, precum şi în pagina de Internet proprie;

   b) consultarea lor la sediul autorităţii sau al instituţiei publice, în spaţii special destinate acestui scop.

Referitor la transparența procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, Municipiul Iași inițiază, realizează si atribuie procedurile de achiziție publică în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul SICAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice; www.e-licitatie.ro), platforma unde se regăsesc toate achizițiile realizate, prin proceduri de achiziție si achiziție directă, precum si toate detaliile privind contractele încheiate de Primăria Municipiului Iași (numărul contractuluui, operatorul economic cu care a fost încheiat contractul, valoarea si durata contractului, precum și actele adiționale încheiate).

Astfel la sectiunea Transparență de pe site-ul Primăriei se regăsesc informații cu privire la achizitiile directe (cele care nu se realizează pe platfoma SICAP), precum si anunțurile de atribuire pentru licitații si proceduri simplificate, iar in secțiunea Informații de interes public anunțurile de inițiere pentru procedurile de achiziții publice.

Sunteți la un Clic distanță de aceste informații !

Dumneavoastră:

6. Realizarea unui audit extern privind activitatea economico-financiară şi de contractare-achiziţii a Primăriei Iaşi şi a societăţilor comerciale aflate în subordinea Consiliului Local în perioada 2016-2021.

Eu:

Legea (nr. 94/1992 ) spune că autoritatea publică locală se supune regulilor de control asupra modului de formare, administrare şi întrebuinţare a resurselor financiare astfel:

ART. 1

   (1) Curtea de Conturi exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public.

   (2) Funcţia de control a Curţii de Conturi se realizează prin proceduri de audit public extern prevăzute în standardele proprii de audit, elaborate în conformitate cu standardele de audit internaţionale general acceptate. (…)

   (5) În unităţile administrativ-teritoriale, funcţiile Curţii de Conturi se exercită prin camerele de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti, structuri fără personalitate juridică.

ART. 21

   (1) Curtea de Conturi exercită funcţia de control asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, furnizând Parlamentului şi, respectiv, unităţilor administrativ-teritoriale rapoarte privind utilizarea şi administrarea acestora, în conformitate cu principiile legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficienţei şi eficacităţii.

   (2) Curtea de Conturi poate exercita auditul performanţei asupra gestiunii bugetului general consolidat, precum şi a oricăror fonduri publice.

   (3) Activitatea de audit extern exercitată de Curtea de Conturi se desfăşoară cu respectarea normelor proprii, adoptate pe baza standardelor de audit internaţionale general acceptate.

   (4) Prin constatările şi recomandările sale, auditul performanţei urmăreşte diminuarea costurilor, sporirea eficienţei utilizării resurselor şi îndeplinirea obiectivelor propuse.

Dumneavoastră:

7. Angajarea unei firme de audit extern, cu competenţe, experienţă şi renume internaţional, pentru evaluarea anuală a personalului din Instituţia Primăriei şi din societăţile din subordine.

Eu:

Da, sunt total de-acord, pentru că avem lege , dar, sunt depășit de felul in care va trebui sa trec in caietul de sarcini criteriul “ renume internațional” pe care-l invocați.

În concluzie, stimată doamnă deputat la al doilea mandat, vă informez că este o mare diferență între dorință și legalitate și ține de dumneavoastră să schimbați legile în Parlament!

Vă rog să o faceți, după care putem discuta modul in care le utilizăm.

3 1 vote
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments