EXCLUSIV 7EST. Meseria lor este ţeapa: ESCROCUL GRĂDINARU ZGUDUIE PIAȚA AUTO din Iași

0
1793

Hachi Motors a fugit cu banii a 20 de clienţi din Iași care voiau să-şi cumpere maşini sau motociclete Honda. Aceiaşi proprietari deţin şi reprezentanţa Mazda. Reprezentanţii firmei care deţinea operaţiunile locale ale celebrului producător auto, tocmai au fugit cu banii clienţilor. Pe uşa reprezentanţei Honda de la Valea Lupului stă un afiş ce anunţă că „Echipa Hachi Motors este plecată din localitate”. Locul pare abandonat în grabă. Unul dintre cei cei care deţin firma a mai tras celebra ţeapă cu Total Car.

 

Cel puţin 20 de ieşeni au aflat pe pielea lor că este posibil ca, în România, să doreşti să-ţi cumperi o maşină, s-o achiţi dar să nu o primeşti niciodată. Dealerul local Hachi Motors a dispărut ca măgarul în ceaţă, cu banii multor clienţi care aşteptau să primească maşini sau motociclete Honda. Deşi clienţii şi-au plătit maşinile sau motoarele, banii nu au ajuns la Honda Trading, importatorul Honda în România.

Pe uşa show-room-ului de la Valea Lupului, care pare părăsit în grabă, stă lipit un afiş care anunţă că “echipa Hachi Motors este plecată din localitate”. Cine este nemulţumit este invitat să sune la un număr de telefon. Problema este că şi reprezentanţa locală Mazda este deţinută de aceiaşi proprietari. Iar aceasta încă funcţionează. Atenţie ce bani le daţi!

 

Pe frontispiciu scrie Honda, nu „Hachi Motors, condusă de ţeparul antologic Vasile Grădinaru”, astfel că potenţialii clienţi nu sunt preveniţi

Ţeapă cu motocicletă: 31.595 de lei

Un client al Hachi Motors care a dorit să-şi cumpere o motocicletă Honda, la sfârşitul anului trecut, povesteşte, cu lux de amănunte, cum i-a fost trasă ţeapa. “În ziua de azi nu mai poţi avea încredere în nimeni. Un nume mare nu îţi poate garanta seriozitate. Cine şi-ar fi închipuit că un dealer Honda face hoţii? Pe data de 13 decembrie 2013 m-am hotărât să-mi iau motor. Este vorba despre Honda Transalp care se pare acum că nu este a mea. Mă duc la show-room, văd motorul în curte la dealer, îmi place şi vreau să-l iau. Dealerul îmi face factura proformă pe care o achit integral. Plătesc 31.595 de lei, cu ordin de plată. Dealerul se arată foarte amabil, ba îmi spune că îmi poate ţine motocicleta în magazin, cât timp vreau eu. Mi-am spus, în sinea mea: ce oameni cumsecade”, spune clientul păcălit.

 

Şoc: motocicleta nu era plătită

La începutul lunii februarie, clientul care îşi cumpărase motocicleta a mers la dealer să monteze câteva accesorii. “Şi atunci, ca prima dată, dealerul a fost numai lapte şi miere. M-a lăsat să montez genţile laterale. De unde să ştiu ce va urma?”, se întreabă păgubitul.

Pe 10 februarie a anunţat Hachi Motors Iaşi că vrea să ridice motocicleta. I-a rugat pe cei de la firmă să se ocupe de cartea de identitate, cum promiseseră. “După o săptămână am sunat, dar dealerul mi-a spus că nu a avut timp, dar mi-a promis că până pe 1 martie se rezolvă. L-am sunat din nou la începutul lunii martie, să văd care-i treaba. Mi-a spus că a făcut programare pentru 4 martie la RAR. Îi spun că-i bine aşa”, mai povesteşte păgubaşul.

Având nevoie de o confirmare a faptului că va primi motocicleta la timp, ca să-şi ia concediu, clientul firmei Hachi Motors a sunat din nou la Honda Iaşi, după două zile. “Câteva zile nu a răspuns nimeni acolo. Am sunat la Honda Trading şi le-am cerut să mă ajute să dau de Honda Iaşi. I-am explicat că am plătit o motocicletă pe care trebuie să o ridic. Mi-a spus că va verifica şi mă va suna. După ce am închis, m-a sunat agentul de la Hachi Motors, cel căruia îi plătisem motocicleta. Că motorul nu a fost autentificat la RAR Iaşi şi a fost dus la Bucureşti, pentru autentificare la RAR. Am început să fiu suspicios şi am sunat din nou la Honda Trading. Ce mi-au spus cei de acolo m-a făcut să cad din picioare. Motocicleta este la Bucureşti, şi nu la Iaşi, pentru că dealerul nu a plătit-o. Dealerul mi-a luat bani pe o motocicletă care nu era a lui. Simt că înebunesc. Am dat 31.595 de lei pe o motocicletă, bani care par că s-au dus pe Apa Sâmbetei. E Honda, totuşi, parcă nu pot crede că trage ţepe”, îşi încheie clientul păgubit povestirea.

Honda Trading nu a avut, până acum, ce să-i facă celui care a povestit. Păgubitul spune că va face plângere în justiţie.

 

Showroom-ul a fost golit în viteză, iar în parcare au rămas câteva Honda Accord murdare

20 de păgubiţi

Hachi Motors aparţine unui grup de trei oameni de afaceri care au preluat, în 2011, funcţia de dealer pe Iaşi pentru Honda. În grupul de firme sunt mai multe societăţi deschise în 2011, cu sediul pe strada Stejar nr. 31. Numele celor care deţin firma sunt Vasile Grădinaru, Ionuţ Savu şi Liviu Munteanu. Firma Hachi Motors a păcălit, în ultimele luni, 20 de clienţi care au achitat maşini sau motociclete şi nu le-au primit. Printre păgubiţi se numără inclusiv proprietarul de la Gip Est, care a plătit o motocicletă pe care nu a văzut-o încă.

“Sistemul este foarte simplu. Dealerul local primeşte în custodie un număr de maşini, pentru show-room. Pe măsură ce maşinile se vând, ele trebuie achitate, mai departe, importatorului pe România al mărcii. Până când o maşină nu este plătită de către dealerul local importatorului, aceasta este în continuare proprietatea acestuia. În cazul de faţă, Honda Trading, firma care reprezintă interesele Honda în România”, ne-au spus reprezentanţii unui dealer local de autoturisme.

 

Ultima ţeapă: 72.000 de lei

Ultimul ieşean păcălit de Hachi Motors este o femeie care, săptămâna trecută, a dat 72.000 de lei pe o maşină. Imediat după aceea, show-room-ul de la Valea Lupului a fost închis, iar pe uşă a fost lipit un bilet că dealerii sunt plecaţi din Iaşi.

Show-room-ul pustiu pare a fi fost părăsit în grabă. Din stradă se văd birourile golite de hârtii şi un motor de viteză lângă fereastră. În curte sunt două maşini Honda. Surprinzător este faptul că Honda Trading, compania care importă Honda în România, nu are o poziţie oficială faţă de situaţia de la Iaşi, deşi este asaltată de clienţii păgubiţi aici. “Oamenii de la biroul de la PR al firmei noastre vă vor oferi toate răspunsurile”, a spus cei de la Honda Trading, întrebaţi despre situaţia de la Iaşi. Dar oamenii lor de la PR nu au oferit niciun fel de răspuns.

 

Liviu Munteanu, unul dintre patronii Hachi Motors, a dispărut în ceaţă, alături de asociaţii săi

Povestea cu Grădinaru se repetă: ţepe cu Total Car

Incredibil este faptul că unul dintre propritarii Hachi Motors, Vasile Grădinaru, nu este la prima abatere de acest fel. Reţeta a folosit-o exact în acelaşi fel în celebra escrocherie Total Car, pusă la cale împreună cu sora sa, Florentina Grădinaru. Firma a vândut în Iaşi, în leasing, zeci de maşini, inclusiv unor oameni inflienţi, doar cu buletinul.

Ulterior, aceştia s-au trezit cu executori judecătoreşti care le ridicau maşinile. De ce? Pentru că Total Car luase, la rândul său, acele maşini în leasing şi nu achitase ratele, deşi cei care le preluaseră plăteau lunar. Practic, deşi păgubiţii plătiseră maşinile, banii nu ajungeau mai departe, la firma de leasing de la care luase Total Car maşinile. 30 de ieşeni au fost păgubiţi în acest fel, Vasile Grădinaru fiind arestat preventiv în primăvara lui 2011, dar a fost eliberat apoi.

 

Atenţie în ce showroom intraţi

Falimentul Hachi Motors cutremură piaţa auto ieşeană, bulversată de insolvenţe şi dispariţii subite din peisaj. La Hachi era evidentă intrarea în incapacitate de plată încă de un an, dar lipsa de informare a clienţilor şi existenţa logo-ului Honda pe frontispiciu au constituit un abuz de încredere.

Honda vindea la Iaşi prea puţine maşini pentru a putea rezista, astfel că se încasau avansuri sau chiar sumele integrale pe maşini şi se achitau în contul altor clienţi, care făcuseră anterior comenzile. Acest sistem piramidal s-a prăbuşit. “Sub 100 de maşini vândute pe an, un dealer local nu poate rezista, nu poate asigura servicii de calitate: garanţie, service profesionist, piese originale. Toţi clienţii trebuie să ştie ce se ascunde în spatele unui showroom aparent elegant. Scapi banii la un dealer care vinde 10 unităţi pe an, s-ar putea să nu-ţi mai vezi niciodată maşina mult visată”, a explicat unul dintre liderii pieţei auto din Iaşi.

 

 

Citește și Când doi se bat, al treilea pierde. RĂZBOI CRÂNCEN PE BANI EUROPENI

 

 

Ultimul client căruia i-a venit maşina: “Am tremurat până în ultima clipă”

Un alt ieşean a tremurat serios toamna trecută până şi-a văzut maşina plătită celor de la Hachi Motors. A vrut să dea totul în vileag în presă, dar i-a fost frică să nu piardă definitiv banii plătiţi, astfel că a ales discreţia. “În octombrie am plătit avansul pe o Honda Accord cu cutie automată: 35.000 de lei. În decembrie tot nu-mi venea maşina şi mi-am dat seama că e ţeapă. Agentul care mi-a făcut actele m-a rugat în genunchi să nu fac scandal public, pentru că 20 de oameni îşi vor pierde locurile de muncă, iar licenţa lui va fi suspendată nu ştiu câţi ani. A recunoscut că patronul cheltuise banii, pentru că avea datorii. Cu chiu cu vai, cu mari emoţii, în ianuarie mi-a venit maşina”, a povestit ieşeanul.

Tăcerea lui nu i-a pus însă în gardă pe următorii clienţi, adunându-se din ianuarie până în prezent peste 20 de contracte neonorate. Practic, cei ţepuiţi ulterior, i-au plătit lui maşina comandată în octombrie 2013.

 

Mazda are aceiaşi proprietari

La Valea Lupului, în apropiere de Hachi Motors se găseşte o altă firmă a grupului, Omnicar – Hachi Investment Group, dealerul local Mazda. Până acum nu sunt plângeri referitoare la activitatea acestuia, dar, ţinând cont de antecedentele unuia dintre proprietarii de la dealerul Honda, este posibil ca şi cei care doresc să-şi ia Mazda să păţească la fel. “Noi nu putem face nici un comentariu despre situaţia de la Honda. Probabil că o ştiţi mult mai bine decât noi. Şi nici nu putem da detalii despre proprietarii firmei noastre. Ce putem spune este că la Honda şi la Mazda sunt proprietari diferiţi. S-au separat”, a precizat unul dintre angajaţii show-room-ului Mazda de la Valea Lupului.

 

Faliment anunţat printr-un anunţ în geam, ceva ce nu s-a mai văzut la Iaşi: ne scuzaţi, am dispărut din oraş

Telefonul pentru nemulţumiţi, închis

Numărul de telefon 0752.288.344, afişat pe uşa show-room-ului Honda de la Valea Lupului la care sunt invitaţi să sune nemulţumiţii este închis. Două zile au încercat reporterii 7EST să afle dacă va fi vreodată deschis. Zadarnic.

 

Ţepe cu grâu

Numele lui Vasile Grădinaru apare şi în dosarul traficanţilor cu cereale din Republica Moldova. Reţeaua, compusă din 12 persoane, au dat o lovitură bugetului de stat de 600.000 de euro. Traficanţii vindeau pe piaţa din România grâu importat din Moldova, declarat drept furajer şi nu pentru panificaţie. În plus, cantităţile declarate în acte, la Vama Sculeni, erau mai mici decât cele reale. Grâul era vândut unei firme din Călăraşi, care îl transforma, în acte, în grâu pentru panificaţie. Ca şi în cazul Total Car, în care banii ajungeau într-un off-shore, şi în cazul traficului de grâu banii au fost spălaţi prin firme din afara României.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments