Varianta Ocolitoare Podu lloaiei şi Varianta de trafic uşor Uricani-Cicoarei raman blocate administrativ, potrivit unui raspuns al Ministerului Transporturilor la o interpelare a senatorului Lucian Rusu.
„Cele două obiective de investiții au fost cuprinse în două proiecte de hotărâri ale Guvernului care în prezent se află în stadiul promovării la nivel de Guvern, respectiv:
-Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiții „Drum de conectivitate între A8 şi DN 28 (Varianta de ocolire Podu Iloaiei)” şi proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru reaprobarea indicatorilor tehnico economici aferenți obiectivului de investiții, ,Varianta de ocolire a Municipiului laşi – Etapa I – Varianta Sud Obiect 4 – Varianta trafic uşor (sector km 0+000 – km 8+185) şi penetrație Cartier Dacia”, județul laşi, precum şi pentru modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 444/2007 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Variantă de ocolire a Municipiului laşi – Etapa I – Varianta Sud”. Facem precizarea că ambele obiective de investiții au ca sursă de finanțare: fonduri externe nerambursabile Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”, a transmis Ministerul Transporturilor.
„Situația variantelor ocolitoare Podu Iloaiei și Uricani–Cicoarei devine tot mai îngrijorătoare pentru că în timp ce costurile cresc, documentațiile stagnează…Ambele proiecte sunt blocate administrativ. Hotărârile de Guvern privind indicatorii tehnico-economici nu au fost încă adoptate. Parte din finanțare există prin Programul Operațional de Transport 2021–2027, deci nu banii lipsesc, ci deciziile celor din executiv”, a precizat Lucian Rusu.





















































