Autoritatile locale din Neamt au renunțat la proiectul cu podul provizoriu de la Luțca?

0
154

După ce au făcut circ mediatic în toată regula, au făcut petiţii, au strâns semnături, au protestat și au sabotat ședințe de Consiliu Județean Neamț cu motivul că nu li se pun proiectele pe ordinea de zi, acum liberalii au renunțat la ele.

Povestea este simplă. Liberalii au depus în urmă cu ceva timp un fel de cereri care numai proiecte de ședință de CJ nu se puteau numi pentru a putea intra ordinea de zi, după care s-au supărat că nu a fost supuse la vot. Între timp, văzând că liberalii nu se descurcă, aparatul de specialitate de la CJ Neamț le-a făcut proiectele, chiar în 2 variante, și le-a trimis acestora ca să decidă ei ce variante să intre pe ordinea de zi. Desigur că nu au răspuns și, așa cum e normal, proiectele nu au intrat pe ordinea de zi.

Răspunsul consilierilor PNL trebuia primit până astăzi, 22 noiembrie, ora 12.00. Întrucât răspunsul nu a venit, s-a decis eliminarea proiectelor din listă.

Un pod rutier hobanat din județul Neamț s-a prăbușit pe data de 9 iunie, iar două autovehicule au fost prinse sub dărâmături. În urmă cu doar șase luni, același pod era inaugurat de baronul PSDde Neamț Ionuț Arsene, care afirma că „niciodată nu se va putea găsi pe el” o greutate îndeajuns de mare care să-l dărâme. Pe 13 noiembrie 2021, la inaugurarea podului de la Luțca, intrat în lucrări în august 2021, președintele Consiliului Județean Neamț Ionuț Arsene scria pe Facebook „fapte nu vorbe”. Baronul PSD s-a lăudat atunci că a urmărit îndeaproape proiectul de modernizare al podului și că „zilele trecute s-a făcut testul de rezistență pe pod și avem garanția că rezistă unei greutăți de 340 de tone, dispusă după o anumită schemă de încărcare, dar, analizând practic, niciodată nu se va putea găsi pe el o asemenea încărcătură”. Acesta a adăugat în mesajul său că podul reabilitat de către CJ Neamț „poate fi folosit în condiții de siguranță”.

„Primăvara trecută podul a intrat în reparații capitale, pentru că nu a fost modernizat niciodată de când a fost construit, adică de mai bine de 50 de ani, și nu mai prezenta siguranță în exploatare. Dragi nemțeni, vă garantez că zeci de ani podul de la Luțca nu va mai reprezenta vreo problemă pentru participanții la trafic!”, mai transmitea Ionuț Arsene. Potrivit presei locale, podul face parte dintr-un pachet mai mare de obiective din județ finanțate din PNDL, realizate de o asociere a opt firme de construcții nemțene: S.C. AQUA PARC.S.R.L. (lider de asociere), S.C. MAVGO HOLDING S.R.L (asociat), S.C. DANLIN XXL S.R.L. (asociat), S.C. DARCONS S.R.L (asociat), S.C. TRUST CCDP S.R.R (asociat), HYDROSTROY AD (asociat), S.C. ALIDO PROIECT S.R.L (asociat), S.C. RUTIER CONSULT S.R.L (asociat). Rotaru Romică mai apare ca acţionar, cu 80%, şi în firma Duro Invest SRL, iar fiul său, Alexandru Rotaru, apare ca acţionar la Drum Construct SRL. Romică şi Alexandru Rotaru sunt cunoscuţi în Neamţ şi pentru carierele lor politice. Tatăl, fruntaş PSD, a fost vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ, iar fiul deputat în legislatura 2016-2020. Evident, nemţenii cunosc şi faptul că Resort Condor, un complex hotelier situat pe drumul dinspre Piatra Neamţ spre Roman, este controlat tot de familia Rotaru, iar acolo, nu de puţine ori, s-a pus judeţul la cale de către liderii politici, în întâlniri mai mult sau mai puţin oficiale.

O verificare simplă pe SEAP arată că Darcons SRL SRL şi Axa Road Construcţii SRL sunt împreună în grupul firmelor câştigătoare ale unui contract pentru întreţinerea pe timp de iarnă, deszăpezire, a drumurilor administrate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi. Şi-au adjudecat lotul privind drumurile gestionate de Secţia Drumuri Naţionale Piatra Neamţ, iar valoarea atribuită, după cum se consemnează pe SEAP este de 60.217.520,31 lei.

În martie 2014, muncitorii și utilajele lui Romică Rotaru au fost prinse extrăgând balast fără autorizație de la „Apele Române”, din râul Moldova, într-o zonă de maximă protecție, lângă magistrala de gaz metan, dar și în apropierea puțurilor de captare a apei de la Pildești-Simionești. Cei care au reclamat, angajați de la Transgaz SA, au declarat inițial că au văzut autocamioanele firmei transportând balastul luat din albia râului. La proces, lucrurile s-au schimbat, iar fotografiile care ar fi probat asta nu au mai ajuns la dosar. Firma și reprezentantul ei au fost achitați, în primă instanță, la Judecătoria Roman, însă la Curtea de Apel Bacău lucrurile s-au schimbat, în sensul că firma lui Rotaru și un angajat al acestuia au fost condamnați pentru extragere de agregate minerale fără autorizație de gospodărire a apelor. În septembrie 2019, când Curtea de Apel Bacău dădea sentința, șefii „Apelor Române” făceau o ședință de Comitet Director la motelul Condor, al familiei Rotaru. Dosarul, 3 ani la Parchet În data de 4 martie 2014, un angajat al S.N. Transport Gaze Naturale Transgaz – Exploatare Teritorială Bacău, aflat în timpul serviciului, a observat utilajele firmei Darcons SRL efectuând lucrări în albia râului Moldova, la o distanță de aproximativ 200 de metri în aval de traversarea supraterană a conductei de transport gaze naturale. Bărbatul i-a spus superiorului că a văzut cum un excavator lua agregate minerale din albie și îl transporta la camioanele firmei Darcons SRL, parcate pe marginea râului. În aceeași zi, pe 4 martie, Transgaz SA anunța Primăria Cordun că „la lucrarea din zona Simionești-râu Moldova, SC Darcons SRL cară piatră din albia râului Moldova cu mai multe utilaje și afectează conducta de gaze de presiune înaltă, ce se găsește la o distanță de 200 de metri”.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments