Programul SAFE, salvarea loturilor ieșene din A7 și A8

0
20

Loturile iesene din A7 și A8 ar putea primi finanțare europeană prin programul SAFE, iar valoarea totală a proiectelor depuse de România depășește 7 miliarde de euro. Cătălin Urtoi, membru în Consiliul de Administrație al CNIR, spune că șansele de aprobare a finanțării pentru două dintre tronsoanele importante sunt foarte mari.

Este vorba despre loturile care vor lega Motca de Lețcani și Lețcani de Ungheni, proiecte esențiale pentru conectarea Moldovei la rețeaua europeană de transport. Sunt sperante ca primele contracte de finanțare vor fi semnate până la finalul anului.

Cătălin Urtoi, Membru Consiliul de Administrație CNIR:

Odată ce se adaugă și celelalte trei loturi, de la Lețcani până la Ungheni, valoarea totală a proiectelor A7–A8 pentru SAFE depășește chiar 7 miliarde de euro. De aceea, încerc să fiu cât se poate de realist, iar cu o probabilitate de 99% vom primi finanțare pentru cele două loturi prin SAFE.

Astfel, autoritățile speră ca programul SAFE să asigure stabilitatea financiară necesară pentru continuarea lucrărilor.

Cătălin Urtoi, Membru Consiliul de Administrație CNIR:

Varianta cea mai sigură în acest moment, pe care toată lumea o vede, este finanțarea prin SAFE a celor două loturi de la Moțca până la Lețcani. Și de ce? Pentru că, în prezent, cele două loturi, împreună cu segmentul Pașcani–Siret, acoperă valoarea de aproximativ 4,3 miliarde de euro, pe care a acceptat-o Comisia Europeană. Așadar, Comisia Europeană, pentru partea de transport, nu acceptă o valoare mai mare de 5 miliarde de euro.

Finalizarea acestor proiecte ar putea reprezenta un pas decisiv pentru dezvoltarea infrastructurii din Moldova și conectarea regiunii la marile coridoare europene de transport

0 0 votes
Article Rating

Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments