Start oficial pentru Autostrada A8 între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului, în ciuda criticilor dure la adresa constructorului turc

0
10

Lucrările pe unul dintre cele mai așteptate tronsoane ale Autostrăzii Unirii A8 pot începe în mod oficial, după ce Ministerul Transporturilor a emis ultima autorizație de construire necesară. Este vorba despre secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, inclusiv legătura cu autostrada A3, în lungime totală de 24,4 kilometri.

Autorizația nr. 63: 24,4 km de autostradă, investiție de peste 760 milioane lei

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, care a semnat „Autorizația nr. 63”, permițând astfel începerea efectivă a lucrărilor pentru un tronson de 22 km de autostradă și 2,4 km de drum de legătură.

„Am dat undă verde pentru un nou tronson al Autostrăzii A8! (…) Această autorizație este esențială! Fără ea, lucrările nu pot începe”, a declarat ministrul.

Lucrările vor traversa județul Mureș și vor afecta șase localități. Valoarea estimată a execuției este de peste 760 milioane lei, iar termenul de finalizare prevăzut este de 17 luni.

Zeci de structuri, noduri rutiere și un centru de control

Tronsonul face parte din Lotul 1 al A8, pentru care contractul a fost semnat în februarie 2024 cu firma turcă Nurol, în valoare totală de 2,5 miliarde lei (TVA inclus), cu finanțare prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență).

Printre lucrările prevăzute pe acest segment se numără:

  • un drum de legătură de 2,4 km cu A3;

  • 3 noduri rutiere majore;

  • 30 de poduri și pasaje;

  • 2 ecoducte;

  • un Centru de Întreținere și Control (CIC);

  • 2 parcări și un pasaj de 256 de metri.

CNAIR trage un semnal de alarmă: probleme grave de management la Nurol

În ciuda progresului administrativ, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat critici dure la adresa constructorului turc, reclamând întârzieri, lipsă de profesionalism și documentații tehnice defectuoase.

„Antreprenorul a manifestat un management defectuos în derularea contractului, având o abordare superficială în predarea documentațiilor tehnice. Documentațiile PAC/PTE/DTAC au fost transmise incomplete și necorelate, fiind necesare observații repetate”, a transmis CNAIR, într-un răspuns oficial oferit publicației Economedia.

Instituția a mai precizat că au fost necesare numeroase ședințe tehnice pe aceleași subiecte, pentru ca antreprenorul să înțeleagă cerințele legale și tehnice.

Autostrada A8 – un proiect strategic pentru România

Autostrada Unirii A8 este considerată un proiect de importanță strategică, menit să lege Moldova de Transilvania. Deși promisă de mai mulți ani, lucrările concrete au întârziat constant. Emiterea acestei autorizații este văzută ca unul dintre cele mai importante progrese recente.

„Autostrada A8 va lega Moldova de Transilvania, un vis așteptat de zeci de ani. Azi facem un pas important în realizarea acestui obiectiv. Nu mai vorbim doar de promisiuni, ci de muncă pe teren”, a adăugat ministrul Ciprian Șerban.

0 0 votes
Article Rating

Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments