Scandalul şantajului se transformă într-un adevărat război între securiştii vechi şi cei noi. CONFLICT TOTAL între oamenii lui Ghiţă şi ai lui Felix

0
24 views

Foto: Oana Stancu, realizator Antena 3

Arestarea directorului general al trustului de presă condus de Dan Voiculescu şi dezvăluirile “incendiare” făcute, în urma acestu caz, de postul România TV, patronat de Sebastian Ghiţă, au acutizat conflictul, până acum mocnit, între cei doi potenţi oameni de afaceri români. De la dezvăluiri privind presupuse acuzaţii de şantaj practicate de Trustul Intact, până la afaceri dubioase – cum e decontaminarea navei “Flaminia” – derulate de firmele lui Ghiţă. Antena 3 a scos-o, astfel, în luptă pe Oana Stancu, realizatoare TV.

“Miza mizeriei de la RTV: dumneavoastră”!, afirmă Oana Stancu pe pagina sa de Facebook

“Am avut emisiune, am aflat după de mizeria de la postul lui Sebastian Ghiţă, apropiatul serviciilor secrete, membru al comisiei SRI, omul de afaceri abonat la contracte cu statul şi prieten al premierului Ponta. Am plecat în oraş (e sâmbătă seara totuşi), ajunsă acasă am privit cu o detaşare care m-a surprins până şi pe mine întreaga emisiune. 
Inutil să spun unor oameni ca dvs care îmi urmăresc emisiunile că nu am nicio legătură cu intoxicarea ţesută, că nu-l presez pe Şova şi pe nimeni să dea contracte unei firme care a mai şi fost subiect de Exces (tocmai pentru contractele căpuşă cu statul). Asta chiar m-a amuzat pentru că spunând o asemenea gogomănie cred că şi-au rezolvat singuri cazul. Ca o intoxicare să fie reuşită măcar, e nevoie de un minim de inteligenţă al autorilor ei, ceea ce la RTV nu s-a putut detecta. 

Pot însă să vă răspund la întrebarea “De ce?”. E foarte simplu: 

1. Ghiţă trebuie să discrediteze Antena3. Astfel, speră să vă facă pe dvs. să nu mai credeţi în veridicitatea anchetelor legate de afacerile sale sau mai bine zis oneroasele sale afaceri. Ultima – extrem de toxică pentru noi toţi dacă se duce la capăt – cea legată de decontaminarea navei Flaminia, care nu a fost primită de nicio ţară, a primit-o România, iar contractul a fost obţinut de 3 firme cu Ghiţă în frunte. Garda de mediu a descoperit că apele de la decontaminare urmau să ajungă la staţia de epurare de la Ploieştiul lui Ghiţă, numai că staţia nu funcţionează şi nu are nici aviz de mediu. Aşa că şeful Gărzii a fost demis de premierul Ponta a doua zi după ce eu am facut publice aceste informaţii şi numit un om de la Prahova lui Ghiţă! Perfect!

2. Ghiţă trebuie să distrugă Antena 3 pentru că din cauza dezvăluirilor noastre ar putea avea probleme cu premierul căruia îi păteaza imaginea.

3. Ghiţă trebuie să distruga Antena 3 pentru o miză esenţială: BANII. Antena stă cu ochii pe contractele cu statul, ca atare şi pe contractele lui Ghiţă cu statul şi asta îi limitează accesul la ele. 

4. Ghiţă trebuie să distrugă presa credibilă. Are această misiune de la structurile cărora le aparţine. A început să facă asta din momentul în care a apărut la Realitatea TV. Nu pentru că ne-a dat pe mine şi pe Ursu afară spun asta, ci pentru că a pus o televiziune întreagă la picioarele puterii politice. 

5. Ghiţă are nevoie să distrugă Antena 3 pentru că are nevoie de publicul ei. Ca să îşi facă jocurile, se visează mogul, nu mogulaş. Când dă el o ştire falsă despre Crin Antonescu trebuie să se uite la ea sute de mii de oameni nu câteva mii ca în prezent. Aşa că trebuie să fure publicul de la Antenă şi să-l facă să se uite la RTV. (Încă o dovadă că nu îl duce capul prea tare când crede că dvs. sunteţi aşa uşor de mutat de colo colo) 

6. Şi nu în ultimul rând, Ghiţă trebuie să se răzbune. Altfel, pare papagal în faţa grupărilor de interlopi din Prahova, cu care a făcut campanie electorală, în faţa şmecherilor cu care face afaceri şi în faţa politicienilor din PSD. Trebuie să arate că “nu-l face pe el Antena 3”, ci invers. Un golan gândeşte ca un golan şi despre ceilalţi, fără ca aceştia să aibă vreo preocupare în viaţă “să-l facă pe Ghiţă”. 

 

Foto: Sebastian Ghiţă, patron România TV

 

Subiectivitate marca RTV

De cealaltă parte, RTV vine cu o analiză comparativă dintre acuzaţiile de şantaj care au dus la arestarea patronului fostului OTV, Dan Diaconescu, şi cele ale directorului general de la Antene, Sorin Alexandrescu.

 

“Şefii celor două grupuri de presă, Intact Media Group şi OTV, au fost arestaţi pentru aceeaşi acuzaţie: şantaj, informează România TV. Asemănările nu se opresc aici. Şi Dan Diaconescu, şi Sorin Alexandrescu au fost arestaţi de aceeaşi judecătoare, Elena Zamfir. Mai mult, Dan Diaconescu a povestit cum a fost ajutat de mai multe ori de Dan Voiculescu.

La momentul arestării, Dan Diaconescu a fost făcut albie de porci la televiziunile coordonate de Sorin Alexandrescu. Dar soarta a făcut ca, după ani, aceeaşi judecătoare să îl aresteze şi pe Alexandrescu pentru aceeaşi acuzaţie: şantaj prin televiziunile pe care le controla.

Arestarea lui Alexandrescu, însă, a scos la iveală un totul alt discurs al vedetelor antenelor: “E ilogică toată demonstraţia care justifică cererea de transformare a ordonanţei de reţinere de 24 de ore în mandat de arestare pe 29 de zile“, a spus Adi Ursu.

Nu ştim care e competenţa DNA în acest caz“, a precizat şi Alessandra Stoicescu.

Şi Alexandrescu, şi Diaconescu au fost ridicaţi de DNA pentru aceeaşi acuzaţie. Diaconescu a şantajat un primar din Arad pentru 200.000 de euro, în timp ce şantajul lui Alexandrescu viza o sumă mult mai mare, peste 30 de milioane de euro. Ameninţările au fost şi ele trase la indigo: posturile lor de televiziune ar fi difuzat informaţii compromiţătoare despre victime.

Sorin Alexandrescu: (…) Va ieşi foarte nasol, şi o dată cu asta o să vă tragă şi pe voi! E imposibil să nu vă tragă!

Denunţător: Nu, dom’ne, pe mine mă interesează persoana mea, persoana…să nu fiu de… defăimat de… pun-te în locul meu, am doi copii, dom’ne!

Sorin Alexandrescu: Tu n-ai cum să nu fii tras pentru că tu ai semnat documentul ăla!”, se arată într-un referat al DNA.

Şi Diaconescu şi Sorin Alexandrescu au fost arestaţi de Judecătoria Sectorului 1 pentru 29 de zile. În 2010, însă, şeful OTV a stat mai puţin de o săptămână după gratii după ce recursul său a fost admis la Tribunalul Bucureşti. Deocamdată, şeful antenelor aşteaptă după gratii să-i fie judecat şi lui recursul.

Numărul coincidenţelor nu se încheie aici. Dan Diaconescu a fost ajutat de mai multe ori de Dan Voiculescu.

Eu am reuşit să îl întorc şi să îl fac pe Voiculescu să spună “ba da nu vreţi mă şi voi nişte case?” şi zic “domn profesor eu nu am venit să vă cer case, am venit să vă spun de oamenii pe care i-am angajat”. “Dar dacă aţi deschis subiectul despre case eu m-am gândit că ar fi bine să îi cumpărăm lui Marius o casă, avem bani foarte mulţi în cont, putem să mai cumpărăm o tipografie, dar hai să-i cumpărăm lui Marius o casă”, declara Dan Diaconescu.

Trimis de Marius Tucă să îi obţină o casă de la Voiculescu, Diaconescu a povestit că s-a folosit de colegul său de la ziar pentru a face rost de locuinţă şi pentru el.

Şi Voiculescu zice “băi apropo tu unde stai mă?”. “Ei, stau
şi eu cu chirie într-o garsonieră”. “Cum bă la valoarea ta, tu să stai într-o garsonieră?”. “Ce să fac, eu nu prea stau pe acasă”. “Hai, băi, las-o dracu’ dacă îi iei lui Marius, ia şi ţie una, nu se poate să nu îţi iei o casă. Ia-ţi o casă!
“, a adăugat Diaconescu.

Patronul OTV a povestit şi episodul când s-a dus la patronul său de la acea vreme, cu propunerea de a face un radio şi o televiziune.

Domn profesor, nu vă supăraţi, mă lăsaţi şi pe mine din banii dvs., care sunt de fapt ai mei, să fac şi eu post de tv şi unul de radio?“, spunea Diaconescu.

Patronul OTV a primit şi multe cadouri de la Voiculescu, pe care însă a trebuit să le restituie când au încheiat colaborarea. Este vorba de un video, o maşină, o Dacie galbenă, dar şi mobila pe care i-o dăruise de ziua lui, când şi-a luat apartamentul”, se afirmă pe site-ul rtv.net.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here