Păzea!

0
770 views

O modă, deși mi-e greu să o denumesc așa, bântuie media mioritică și constă în a pune titluri agresive ca dimensiune și conținut, unor fapte de presă banale sau fumate, în speranța captării atenției și implicit a creșterii traficului, parametru folosit mai apoi în ofertarea serviciilor publicitare. Bun. Dacă supradimensionarea titlului se menține în limite oneste, admitem că este un procedeu de marketing, prin care ochiul obosit este captat și implicit un click intră în zestre. Ca să fiu mai exact, se poate accepta termenul de bidiviu atașat unui cal de căruță și mai puțin termenul de enorm, pentru un câștig de 10 lei la pariuri.

Nu mai departe, în aceste zile de tristețe, consecutive plecării dintre noi a lui Țopescu, am remarcat un titlu dintr-un organ de sport, prin care eram informați că vom descoperi fabuloasa pensie pe care o primea regretatul comentator. 5500 de lei pe lună. Dacă asta e o sumă fabuloasă, înseamnă că cel ce a scris-o, dar și cel ce a supervizat-o, muncesc pe doi lei sau prestează muncă în folosul comunității. Asta una. Doi. Dar pensiile de 10 000 plus, pe lună, ale unor neni pensionați la 45 de ani din MAI, sunt extraterestre? Nu. Sunt reale și scandaloase, ca și lefurile unor afafici plantați prin tot felul de fotolii, pentru simplul motiv că …. partidul. Și nu în ultimul rând, ar trebui reținut că personalitatea lui Țopescu, mai cu seamă în aceste momente, nu se poate măsura prin cifre din declarația de avere, iar cel ce face așa ceva, ori s-a născut direct la opt ani, ori este în clasa zero la fără frecvență.

Mergând mai departe cu strategia titlurilor, am mai remarcat o metodă, de data asta mai temperată în adjective de „tărie“, dar pline de aluzii la teme de actualitate. Citești că în Koreea va fi război, dai click și ajungi la Flory din Vaslui. Veste șoc pentru ce vom păți de la 1 iunie, și ajungi la Tetelejurnal ori în alte secțiuni, ce-i drept de nișă, dar pe care cineva încearcă să ni le bage pe gât sau, mai precis, să ne smulgă click-ul aducător de trafic, potențial publicitar etc. Altfel spus, într-o explorare a mediei electronice de pe la noi ai șansa să iei un număr relativ mic, dar mai mare ca doi, de țepe, ceea ce-ți atrage autoevaluarea de fraier, ce-i drept cam târziu, pentru că ești deja catalogat așa de către cei ce au pus la punct măgăria. Mișto, nu?

Văru

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here