Curtea de Apel București a dat o lovitură decisivă în disputa pentru lotul 1D Joseni – Ditrău al Autostrăzii Unirii (A8): Danlin XXL rămâne câștigător al contractului de proiectare și execuție, după ce instanța a răsturnat decizia CNSC care favoriza il favoriza pe Dorinel Umbrarescu.
Decizia CAB validează hotărârea Comisiei de Evaluare a CNIR, consolidând poziția Danlin XXL în acest contract. Anterior, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) admisese în parte plângerea UMB, însă CAB a respins integral contestația celor de la UMB.
Lotul 1D are o lungime de 14,4 kilometri și include un traseu complicat, cu 21 de pasaje și viaducte — printre ele trei ecoducte pentru trecerea faunei — plus un nod rutier la Joseni. Contractul a fost inițial atribuit Danlin XXL (lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex, pentru o ofertă de 821 milioane lei (fără TVA) de către CNIR.
Compania, care până acum nu mai avusese experiență pe infrastructură mare, își va coordona lucrările pe acest lot. Pentru supervizarea proiectului, CNIR a semnat deja un contract cu firma italiană IRD Engineering, valoarea acestuia fiind de 30 milioane lei, iar durata — 98 luni (inclusiv garanție).
Această hotărâre elimină incertitudinea legată de constructor și deschide calea pentru semnarea efectivă a contractului și demararea lucrărilor pe lotul montan, unul dintre cele mai complexe segmente planificate pentru A8.





















































