La șase luni după ce a pierdut bătălia pentru Palatul Cotroceni, candidatul AUR a primit la rambursare o sumă cu mult mai mică decât cea cheltuită.
Din cele 69 de milioane de lei cheltuite de George Simion în campania electorală prezidențială din primăvara lui 2025, 23,4 milioane de lei au ajuns la postul de televiziune Realitatea Plus. Din acestea din urmă, AEP a decis să recunoască doar 6 milioane de lei drept cheltuieli legale și n-a recunoscut 17 milioane de lei, conform Snoop.
Ce n-a recunoscut? De pildă, pe 12 mai 2025, pentru emisiunile dintr-o singură zi, televiziunea a încasat aproape 1.000.000 de euro de la AUR și George Simion, potrivit informațiilor obținute de Snoop.
AUR a pierdut, în două campanii, aproape 10 milioane de euro
Primul tur al alegerilor prezidențiale l-a costat pe George Simion (AUR) 41.2 milioane de lei, în timp ce în turul al doilea a utilizat 27,9 milioane de lei.
Candidații care au depășit pragul de 3% au dreptul să ceară rambursarea sumelor cheltuite în campanie dacă finanțarea a fost privată, adică nu a provenit din subvenția încasată de partid de la bugetul de stat.
Snoop vă prezintă traseul banilor și cum au pierdut Alianța pentru Unirea Românilor și George Simion peste 22 de milioane de lei din cauza facturilor plătite către Realitatea Plus și scrisorilor trimise în campania electorală. Adică bani luați cu împrumut, plătiți către televiziune, dar care nu vor fi rambursați de AEP pentru restituirea împrumuturilor.
Anul trecut, tot din cauza împrumuturilor acordate candidaților AUR de patronul Realitatea Plus, dar și din cauza altor nereguli descoperite de AEP, partidul condus de George Simion a pierdut 26 de milioane de lei. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial în toamna anului trecut, dar AUR a contestat-o în instanță.
Un total de aproape 50 de milioane de lei, echivalentul a 10 milioane de euro, este paguba financiară a AUR după campania de la europarlamentare 2024 și prezidențiale 2025. Suma este echivalentă cu subvenția AUR pentru anul 2025.
Sunt cele mai mari sume din ultimul deceniu pe care un partid sau candidat înscris într-o competiție electorală le pierde din cauza încălcării legii, potrivit analizei AEP.

Firma este DBV Media House
Primul contract între AUR și DBV Media House are o valoare de 9 milioane de lei, iar factura este datată 2 aprilie 2025. Pentru acești bani, trustul Realitatea Plus se angaja să îl promoveze pe candidatul George Simion.
DBV Media House este deținută de PHG Media Invest, firmă care aparține soției patronului Realitatea Plus, Daniela-Madi Păcuraru. Tot ea este și administrator. La adresa unde își are sediul DBV Media House are sediul și fundația lui Maricel Păcuraru, patronul Realitatea Plus.
„Pentru cei din zona media și politică, toată lumea știe că DBV Media House este Realitatea Plus, nu este vreun secret”, a precizat un lider politic pentru Snoop.
Un minut de promovare la postul Realitatea Plus, în timpul campaniei electorale a costat 3.500 de euro, la emisiunile de „maximă audiență”.
Realitatea Plus a emis facturi pentru emisiunile de promovare electorală, iar AUR le-a plătit potrivit documentelor declarate. Ce s-a facturat nu a fost corect, a stabilit Autoritatea Electorală Permanentă, care a descoperit că sumele plătite nu au fost justificate.

Autoritatea Electorală Permanentă a constatat, potrivit informațiilor obținute de Snoop.ro, că emisiunile plătite de AUR sunt emisiuni difuzate permanent de postul de televiziune Realitatea Plus și nu sunt emisiuni specifice campaniei electorale.
Instituția care controlează modul în care partidele sau candidații utilizează banii în campaniile electorale a considerat că subiectele nu au fost pentru promovarea lui George Simion, deci AUR nu avea de ce să le plătească, mai ales că subiectele erau diverse: de la proiecte de legi la subiecte la zi din zona politică.
În emisiuni apăreau diferiți invitați din societatea civilă sau jurnaliști.
AEP a ales să decupeze și să valideze pentru plată doar acele momente în care candidatul AUR a fost prezent în studioul Realitatea Plus sau emisiunea a avut un caracter clar de promovare.
Realitatea Plus a raportat însă întreaga emisiune drept promovare electorală și a trimis factura către partidul lui George Simion.
În acest caz, emisiunile au fost facturate cu sume de peste 100.000 de euro, dar AEP a considerat, potrivit informațiilor obținute de Snoop.ro, că prețul corect este de ordinul miilor de euro.
Concluzia: nu a fost validată suma de 6 milioane de lei pentru primul tur de la prezidențiale plătită de AUR către DBV Media House.
„Culisele Statului Paralel” l-a costat pe George Simion peste 450.000 de euro
Contractul pentru promovarea lui George Simion se extinde după ce acesta intră în turul al doilea al alegerilor prezidențiale în finala cu Nicușor Dan. Alianța pentru Unirea Românilor plătește o factură mai mare către trustul Realitatea Plus: 14,4 milioane de lei, comparativ cu cele 9 milioane pentru primul tur.
Scopul rămâne identic: difuzarea materialelor de propagandă electorală pe postul de televiziune sau a spoturilor de campanie pentru George Simion.
Campania se intensifică, iar numărul emisiunilor de promovare politică pentru care Realitatea Plus facturează AUR crește.
Și pentru turul al doilea, AEP constată o situație similară cu primul tur: emisiunile sunt facturate integral, indiferent dacă George Simion sau reprezentanții AUR participă la emisiuni sau nu. Orice subiect din emisiune este considerat promovare pentru candidatul Simion.

Autoritatea a considerat că emisiunile au un caracter general și nu se concentrează exclusiv pe promovarea candidatului AUR.
Pentru cele două tururi de scrutin, Realitatea Plus a facturat, iar AUR a plătit cu 17 milioane de lei mai mult decât timpul în care Autoritatea Electorală Permanentă a considerat că s-a făcut o promovare legală.
Emisiunea „Culisele Statului Paralel” din 12 mai 2025, moderată de Anca Alexandrescu, deține recordul financiar: peste 450.000 de euro pentru o singură emisiune. Simion nu a fost prezent în ea. Din informațiile Snoop, suma rambursată de AEP pentru această emisiune, este de ordinul miilor de euro, o sumă sub 10.000 de euro.
În 12 mai 2025 a fost un vârf de plată pentru AUR: aproape un milion de euro pentru emisiunile difuzate de Realitatea Plus într-o singură zi. Fiecare minut a costat 3.500 de euro.
În doar trei zile din ultima săptămână de campanie, Realitatea Plus a încasat 1,5 milioane de euro de la AUR pentru George Simion.
Suma de 1,5 milioane de euro depășește bugetele totale de publicitate TV anuale ale multor companii importante din România.

Cine a plătit scrisorile lui Simion? AUR a pierdut 5 milioane de lei
În afacerea scrisorilor de campanie trimise de George Simion au fost implicate mai multe firme, potrivit informațiilor obținute de Snoop.ro.
Contractul cu AUR a fost semnat de DGI Multimedia Design, firma de casă a partidului, condusă de Doina Grosu, o fostă activistă din perioada „Acțiunea 2012”.

Comanda a mers mai departe către Athos Tipografia SRL, care încheie mai departe un contract cu Zipper Services SRL pentru servicii de mailing.
Scopul acestor contracte: patru milioane de scrisori să ajungă la electorat.
Scrisorile au fost distribuite și au ajuns la electorat, conform declarațiilor lui George Simion. Problema este legată de banii pentru acest tip de material electoral.
Facturile de 2,4 milioane de lei și 2,6 milioane de lei au fost stornate de AUR, iar costul pentru producția materialelor de propagandă electorală este suportat de DGI Multimedia Design, firma de casă a AUR, potrivit informațiilor obținute de Snoop.ro.
Autoritatea Electorală Permanentă a constatat că materialele au fost suportate de terțe persoane, nu de AUR.
Concluzia: AEP a confiscat 5 milioane de lei de la AUR, costul aferent scrisorilor electorale.
Scrisorile lui George Simion au intrat și sub analiza Oficiului Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal.
Din informațiile Snoop.ro, nu există o decizie finală până în acest moment. Biroul Electoral Central a decis că scrisorile încalcă legea electorală, dar AUR le trimisese deja în momentul hotărârii BEC.
AUR a plătit pentru imaginile cu echipa Digi24 la întâlnirea cu George Simion
AUR a încheiat în campania electorală un contract cu SC TeleMoldova SRL pentru servicii de propagandă electorală online.
Printre materialele promovate de această firmă se regăsește, potrivit informațiilor obținute de Snoop.ro, clipul video în care George Simion explică de ce nu participă la dezbaterea de la Digi24. În materialul video, Simion poartă o discuție cu jurnaliști din conducerea postului Digi24 în biroul său din Parlament. Jurnaliștii au precizat că au fost înregistrați fără acordul lor, dar imaginile au fost distribuite de AUR pe Facebook, Tik Tok și alte rețele de socializare.
AEP nu a rambursat suma utilizată de George Simion pentru distribuția clipului video în care discuta cu jurnaliștii postului Digi24, fără ca aceștia să fie informați că sunt înregistrați.

AEP nu a găsit facturi către SUA
Un alt subiect din perioada campaniei electorale a fost legată de legăturile AUR cu o firmă de lobby din SUA și plata unui contract de 1,5 milioane de dolari din subvenție.
Documentul firmei BGD Legal&Consulting a apărut pe site-ul Departamentului de Justiție din SUA, iar obiectul contractului era promovarea lui George Simion peste Ocean.
Din informațiile obținute de Snoop.ro, Autoritatea Electorală Permanentă nu a găsit vreo plată făcută în SUA de AUR.
Marius Lulea, omul care se ocupă de finanțele AUR, a declarat pentru HotNews.ro că nu a existat un contract, ci un draft, iar partidul nu a plătit vreun leu din subvenție pentru promovarea lui George Simion peste Ocean.
Reprezentanții AUR și-au asumat în scris că nu au contractat și nu au plătit furnizorul BGD Legal&Consulting LLC.
Președintele AUR atacă raportul AEP
George Simion a declarat, marți, 12 noiembrie, că va contesta în instanță decizia AEP privind nerambursarea a 3,5 milioane de euro după campania prezidențială.
Liderul partidului susține că motivele invocate de Autoritate sunt „inventate”, iar AUR reprezintă țintă pentru anumite instituții ale statului.
„Atacurile vizează și un post de televiziune, Realitatea TV, noi am colaborat cu mai multe televiziuni în 2024, 2025, din toate aceste organe media vedem niște decizii fățiș împotriva mass-mediei care prezintă și vocea opoziției”, a spus președintele AUR. Potrivit acestuia, va sesiza instituțiile europene și internaționale, inclusiv Departamentul de Stat al SUA, din cauza „abuzurilor AEP”.
Snoop l-a contactat pe Marius Lulea, însă acesta nu a dorit să comenteze subiectul, menționând că poziția partidului AUR a fost exprimată de George Simion.





















































