“În acest context, fabrica Bosch din Cluj, care face parte din divizia Mobility Electronics, planifică o ajustare a 170 de poziții până la sfârșitul lunii decembrie 2025. Bosch se angajează la o comunicare transparentă și deschisă. Prin urmare, am implicat reprezentanții angajaților noștri din timp și ne-am informat mai întâi angajații noștri despre această decizie. Scopul nostru este de a face restructurările cât mai acceptabile din punct de vedere social, implementând măsuri, inclusiv pachete compensatorii, conform contractului colectiv de muncă în vigoare”, susțin reprezentanții companiei.În Cluj, Bosch are în prezent aproximativ 3300 de angajați la unitatea sa de producție. Fabrica a fost înființată în 2013 și produce unități electronice de control pentru asistența la condus, siguranța traficului și confort, precum și pentru îmbunătățirea experienței de condus.
Continuă restructurările în industria automotive în România: Concedieri la fabrica Bosch din Cluj
Fabrica Bosch din Cluj, care face parte din divizia Mobility Electronics, renunță la 170 de poziții până la sfârșitul lunii decembrie 2025, au anunțat reprezentanții companiei germane. În Cluj, Bosch are în prezent aproximativ 3300 de angajați la unitatea sa de producție. Fabrica produce unități electronice de control pentru asistența la condus, siguranța traficului și confort, precum și pentru îmbunătățirea experienței de condus. Vestea vine la doar câteva zile după ce și grupul ZF a confirmat restrângere activității din România, conform Economedia.
Reprezentanții Bosch au confirmat pentru Economedia această informație și au transmis o serie de explicații de context.
“Dezvoltarea afacerii Bosch este îngreunată de o economie globală slăbită și de o piață auto stagnantă. Având în vedere evoluția pieței, ne așteptăm în continuare la o scădere a producției de vehicule și la intensificarea semnificativă a concurenței. Bosch a lucrat continuu la ajustări structurale și de portofoliu pentru a-și asigura competitivitatea și viabilitatea viitoare. În acest scop, revizuim continuu structura activităților noastre pentru a reduce costurile oriunde este posibil – fie în structuri, portofoliu sau personal, iar acest lucru se aplică la nivel mondial”, au transmis reprezentanții Bosch.
“Piața de electronice auto este puternic influențată de preț, în special pentru unitățile electronice de control (ECU) și datorită apariției noilor furnizori de pe piață. În plus, lanțul valoric se schimbă. Astăzi, producătorii de vehicule preferă să-și definească singuri arhitecturile electrice/electronice (E/E) și să solicite producerea hardware-ului la costuri foarte eficiente de către producători contractuali din afara industriei. Acest lucru creează provocări economice majore pentru furnizorii de sisteme precum Bosch, care anterior au integrat dezvoltarea și producția de ECU pentru producătorii de vehicule. Divizia Bosch Mobility Electronics trebuie să se adapteze la schimbările structurale în dezvoltarea și producția de ECU și să se poziționeze competitiv”, se mai arată în răspunsul companiei.