Apar noi detalii privind programul de circulație feroviară care va intra în vigoare pe 14 decembrie. Potrivit „Club Feroviar”, pe unele rute călătoria se scurtează, pe altele se lungește, iar noile trenuri Alstom Coradia Stream vor fi introduse treptat în circulație pe noi rute.
În noul Mers al Trenurilor 2025-2026, pe unele magistrale feroviare trenurile IR (interregio) vor fi înlocuite cu IC (intercity), cu bilete mai scumpe, scrie Clubferoviar.ro.
Mersul Trenurilor 2025-2025 spre Suceava și Iași
În ce privește Moldova, regiune a României care va fi ”invadată” de trenuri Intercity. pe relația București Nord-Suceava vor fi în timpul zile numai trenuri IC. Singurul care rămâne Interregio este perechea de trenuri care are ca destinație finală Vatra Dornei Băi.
Trenul IR 1659 (actualul IR 1653) București Nord-Vatra Dornei Băi va avea o durată a călătoriei de 9 ore și 10 minute, față de 9 ore și 5 minute în prezent. Perechea sa, IR 1658 (actualmente IR 1654) va face pe drum 9 ore și 25 de minute, comparativ cu 9 ore și 45 de minute în momentul de față.
Pe relația București-Iași durata călătoriei crește la dus și scade la întors. Trenul IR 1667 București Nord-Iași va face pe drum 6 ore și 40 de minute, în loc de 6 ore și 38 de minute. În schimb, perechea sa IR 1668 Iași-București Nord va avea o durată a călătoriei de 6 ore și 33 de minute, comparativ cu 6 ore și 56 de minute în prezent.
Schimbări nesemnificative pe ruta Timișoara-Iași și retur
În ce privește una dintre cele mai lungi rute din țară, Iași-Timișoara, trenul IR 1763 Iași-Timișoara Nord va avea de pe 14 decembrie o durată a călătoriei de 17 ore și 33 de minute, comparativ cu 17 ore și 25 de minute acum. IR 1833 Iași-Timișoara Nord va face pe drum 16 ore și 52 de minute, față de 17 ore și 8 minute în prezent.
La întoarcere, trenul IR 1765 Timișoara Nord-Iași va ajunge la destinație în 16 ore și 57 de minute, față de 17 ore și 1 minut, iar IR 1831 Timișoara Nord-Iași în 16 ore și 10 minute, comparativ cu 16 ore și 11 minute.