Lucrările la ansamblul de poduri peste râul Prut, în zona Ungheni, intră într-o nouă etapă de execuție, odată cu apropierea finalizării defrișărilor pe malul românesc. Ritmul accelerat al șantierului a fost confirmat în urma unei recente inspecții efectuate de directorul general regional al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, ing. Ovidiu Mugurel Laicu.
Lucrările la podul de la Ungheni prind viteză: Defrișările aproape finalizate pe malul românesc
Potrivit reprezentanților DRDP, în weekend, șantierul este mobilizat intens, cu o gamă variată de utilaje și echipamente: excavatoare, autogredere, cilindri compactori, autobasculante pentru transportul materialelor, foreze și automacarale. Acestea sunt utilizate în paralel pentru lucrări pe ambele maluri ale Prutului.
Pe malul românesc, sunt în curs:
-
forarea și betonarea piloților pentru pila P1
Pe malul moldovenesc, se execută:
-
spargerea capetelor piloților forați ai culeei C2
-
testarea piloților prin metode de impedanță și carotaj sonic
Reamintim că lucrările la podul de la Ungheni au început pe 26 aprilie 2025. Noul pod va asigura conexiunea directă cu viitoarea autostradă A8, pe segmentul Târgu Neamț – Lețcani – Ungheni, consolidând astfel legătura rutieră dintre România și Republica Moldova.
Termenul de finalizare a construcției este de 18 luni, iar constructorul oferă o perioadă de garanție de 10 ani, ceea ce reflectă angajamentul față de durabilitatea și calitatea investiției.
Proiectul reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere și va contribui semnificativ la fluidizarea traficului și intensificarea schimburilor comerciale între cele două țări.