Liderii PSD din zona Moldovei considera iresponsabile afirmatiile ministrului Investitiilor, Dragos Paslaru care a precizat ieri intr-o conferinta de presa ca anumite sectoare din A7 si A8 sunt scose de la finantare prin PNRR.
“Deranjează pe cineva că, cel mai serios constructor de drumuri de la Revoluție încoace – întâmplător un român şi un băcăuan, UMB – finalizează Autostrada Moldovei, ale cărei prime contracte de execuție lucrări au fost semnate în 2022, cu PSD la Transporturi? Deranjează se pare! În primul rând pe Dragoş Pîslaru*, ministrul nimănui (nu a fost ales în Parlament pe listele niciunui partid!) cu alura sa de elev etern, prins mereu nepregătit, dar gata să-şi însuşească – în numele cui!? – tot felul de “teme pentru acasă”. Toate, întâmplător, în dauna românilor & României! E jalnic că, cei care au prioritizat – în PNRR-ul secretizat de Ghinea, să ne amintim – milioane pe consultanță şi trotinete electrice, vor să îngroape autostrada A7, în tot felul de corecții financiare ca să dăm banii înapoi, tocmai acum când constructorul băcăuan UMB e pe cale să finalizeze lucrarea! Domnule Pîslaru, dacă nu duceți ministerul plecați acasă! Rama “De Luxe” a ochelarilor dvs. nu ține loc de competență”, i-a transmis europarlamentarul bacauan, Dragos Benea.
“Se pare că Dragoș Pîslaru, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a fost afectat serios de caniculă. Altfel, nu îmi explic de ce a venit astăzi cu anunțul apocaliptic că nu vor mai fi bani pentru autostrăzile A7 și A8. Nu știu ce are în minte acest politician, care a mai fost ministru câteva luni și în așa-zisul „Guvern zero” condus de Dacian Cioloș, dar afirmațiile lui alarmiste, fie voite, fie spuse din neștiință, pot crea confuzie și nemulțumiri în rândul cetățenilor. Adevărul e următorul: Toate șantierele de pe autostrăzile A7 și A8 merg mai departe! Nu se opresc licitațiile, nu se anulează contractele, nu pleacă muncitorii de pe șantiere. Singura schimbare este sursa de finanțare: de la PNRR (împrumuturi) la fonduri de coeziune (granturi nerambursabile). Mai simplu spus: nu pierdem bani, ci, dimpotrivă, câștigăm! Pentru că fondurile europene de coeziune nu presupun cofinanțare de 40-60%, așa cum e cazul PNRR. Ce urmează? Exact ceea ce am promis: continuăm construcția celor două autostrăzi vitale pentru Moldova. După zeci de ani de nepăsare, în sfârșit se face dreptate unei regiuni ținute prea mult timp pe loc”, a precizat Gheorghe Soldan, presedintele CJ Suceava.
“Ministrul Fondurilor Europene Dragoș Pâslaru, cu doar 2,09% pe listele REPER la Iași la alegerile parlamentare din 2024, pare că vrea să se răzbune acum pe ieșeni pentru votul lor. Cum? Prin declarații false și decizii care pun în pericol proiecte importante pentru regiune și pentru România. Este inadmisibil că un ministru fără sprijin politic real, recidivează și transmite mesaje alarmiste cu privire la cele mai așteptate investiții ale Moldovei. Este inadmisibil ca după ani în care s-a muncit enorm pentru a pune în mișcare A7 și A8 să vină acum un ministru și sa pună sub semnul întrebării continuarea acestor investiții. Ce înseamnă asta pentru noi? Înseamnă că proiectele de autostrăzi, cele care ar trebui să asigure dezvoltare, mobilitate și să ne aducă beneficii economice concrete, sunt puse în pericol din cauza unor declarații iresponsabile. Cel care în campania electorală din 2024 declara că „Iașul are un rol crucial în regiune”, a afirmat recent că avem soluții și că vom absorbi toți banii din PNRR. O minciună sfruntată! Ieri, același ministru anunța că pierdem miliarde de euro, din cauza întârzierilor și a nerespectării procedurilor. Deci, ce să mai credem? În același timp, el vorbește despre reducerea fondurilor pentru autostrăzi, scoase din PNRR, și mutarea lor pe alte programe europene, de parcă autostrăzile nu ar fi o prioritate pentru noi. În loc să lupte pentru interesul țării, el pare mai interesat să justifice eșecurile și să arunce vina pe birocrație, în timp ce proiectele rămân în impas”, a precizat Bogdan Cojocaru, presedinte PSD Iasi.