S-a deschis, stimabililor, Marele Templu al Consumului, zis și „Mall Moldova”, și cine altul să taie pamblica cu o precizie de bisturiu electoral, dacă nu neprețuitul Don Costeleone, flăcău cu năzuințe europene și foarfecă-n mână? A venit, a zâmbit, a tăiat și s-a tras (nu pe nas) în poze de parcă tocmai inaugurase Canalul Dunăre – Marea Neagră, varianta cu fudcurt și reduceri la adidași.
Cu pasul vioi și costumul de gigolo călcat, don’ Costelo, mândru ca un cocoș de Bahlui, a dat mâna cu toți negustorii de fast fashion, fericit că Iașul are, în sfârșit, o catedrală modernă unde poporul să-și cheltuie bănuțul muncit în diaspora.
„Este o zi istorică!”, a esclamat Vulpoiul giudețan cu emfază, ca și cum ar fi pus prima piatră la autostrada Moldovei, nu la altarul shoppingului.
Pe margini, notabilii locali se îmbulzeau la prosecco și poze, ca la agheasmă de Sfântul Nicolae, iar tinerii în selfie-uri dădeau startul noii economii – cea cu plasă de cumpărături și postări de Instagram.
Și uite-așa, cu o foarfecă și o glorie locală, s-a mai scris o filă în epopeea moldavă: nu autostradă, nu spitale, dar ne lipim la mall construit de alții că dă bine electoralicește, nu?